19 Ekim 2012 Cuma

Galata Kulesi

Kaç yıldır İstanbul'da yaşıyorsunuz? Yaşadığınız süre içerisinde Galata Kulesi'ne çıkmışlığınız var mı?
Eğer içinizden "gerçekten hiç çıkmadım!" diyorsanız siz de bendensiziniz.
Taaa kaç km uzaklıktan gelen trustlerin Galata Kulesi'ni gezmek için geldiğine izleyici kalmadık ve 4 kuşaktır Gümüşsuyu doğumlu olup Beyoğlu'nun eskilerinden olan Babam ile kafa kafaya verip İstiklal caddesi'nde kendimizi bulduk. Annem ve yiğenim Pelin'in de bize eşliği ile güneşli güzel bir havada keyifli yürüyüşümüze başladık.
Galata Kulesine giriş fiyatı :kişi başı 6 TL , turistler için ise 15TL (Müze kartı ve öğrenci indiriminden faydalanamıyorsunuz)



Galata Kulesi dünyanın en eskilerinden olup, Bizanslılar tarafından 507 yılında ahşaptan Fener Kulesi olarak inşa edilmiş ve 1453 yılında Fatih Sultan Mehmet'in İstanbul'un fethiyle Osmanlı yönetimine geçmiş... Tarihteki ilk uçuş 17. yy'da Hazarfen Ahmet Çelebi'nin kollarına taktığı tahta kanatlarla gerçekleştirmiş ve Üsküdar'a kadar uçmayı başarmıştır. 


Yakın tarihte yangında geçiren kule 2. Mahmut tarafından yeniden onarılıp işaret kulesi olarak kullanılmış ve bugünlere kadar ulaşmıştır.


Galata Kulesi'nin gölgesi düşünce binaların üzerine, görkemi ve etkileşimi yayılıyor heryere...


Panoromik İstanbul manzarasını izleyebileceğiniz bu kule, cafe ve restoranıyla arkadaşlarınızla da hoşça zaman geçireceğiniz bir yer. 360 derece istanbul ayaklarınızın altında. Öyle güzelki sanki haritadan bakar gibi her yeri görebiliyorsunuz.





Restoran kısmına gectiğinizde görkemli bir avize ve mütevazı sandalye-masa, bir pist karşılıyor sizi. 
Fiyatlar gayet normal.





2 yorum:

  1. 45 yıldır istanbulda yaşıyorum galata kulesine hiç çıkmadım ne kadar haklısınız ikl fırsatta görmek lazım

    YanıtlaSil
  2. Taksime hep gelmişimdir ama kulenin tarafına gitmedim hep nedense geri döndüm. Yakın zamanda arkadaşımla gitmeyi planlıyorum teşekkürler gittiğiniz yerleri paylaştığınız için

    YanıtlaSil