13 Kasım 2012 Salı

Akyaka

Fethiye'e varmadan, dağın eteklerine doğru tatlı kıvrımlarıyla seyir halinde inersiniz. O zamana kadar araba kullanmanın verdiği stres bir anda tatlı bir meltem esintisi gibi değişir , yorgunluğa dönüşür. Ufuk çizgisiyle ayrıştırmaya çalıştığınız deniz , gözyüzü ile bir bütün olur. İşte o anda tamamlanmıştır manzara!
Kenarda durup bu eşsiz manzarayı kaçırmak istemeyenler fotoğraf çektirirler. Bir de çay bahçesi vardır yol kenarında, olağan üstü güzelliğe karşı yorgunluk kahvesi ya da çayınızı yudumlarsınız.

Yolun sonunda sizi küçük bir tabela gittiğiniz istikametten bir anda çeviriverir. Akyaka'ya doğru Azmak'ın delice akan soğuk suyuna kapılıverir, sürüklenirsiniz.
Arabadan indiğinizde çam kokuları etrafınızı sarar, oksijen doluverir ciğerlerinize. Bir anda nerede olduğunuzu şaşırırsınız. Hava ne soğuk ne sıcaktır bu mevsimde. Sessizdir ortalık. Deniz ise bir göl gibi dümdüz karşılar sizi.

Şimdi bile anlatırken romantizimine kapılıyoruz Akyaka'nın.
Harika bir deniz, eşsiz çam kokularıyla ormanı, bungalowları, karavanlar, çadırları ile muhakkak gidip görmeniz, kalmanız gereken bir yer.

Orman alanına doğru ilerliyoruz. Teknesiyle demir atmış bir tekne manzarayla bütünleşiyor.

Yeşilin tonlarını tablodan fırlamış gibi gördüğümüz kasım ayında Atilla'da bu tonlarla bütünleşip kendini ağaç sanıyor :)

Doğa Korunma ve Milli Parklar Mesire Yeri'nde ise karavanınız var ise alan kiralayabiliyorsunuz. Çadır ve Bungalow evlerde de kalabiliyorsunuz. Önceden kiralamanız gerektiğini hatırlatalım, inanılmaz bir talep olduğunu öğreniyoruz. 2012 yılı ücret tarifesi ise şu şekilde;

Dönüş yolumuzda güneşin batışı azmak ile birlikte eşlik ediyor bize,

Güzel bir Türk kahvesi içmek için sevdiğimiz bir restauranta uğruyoruz. Hediyelik götürmek isterseniz eğer el yapımı zeytinyağlı sabun, zeytinyağı, kapari, zeytin  alabiliyorsunuz. Biz yengemize Kapari aldık.

40 yıllık hatıralar için sizi Akyaka'a bekliyoruz...