7 Mayıs 2013 Salı

Uzunya Demirciköy

Karavanımızı iyice sezona hazırladık. Haftasonlarını değerlendirmek üzere Kilyos taraflarındaki Demirciköy Uzunya'ya gittik :)

Uzunya; ormanlık alandan geçtikten sonra bir anda önünüze gelen muhteşem bir koy. Uzunya adında bir restaurantı ve karavanların yerleştiği, sahilinden denize girebileceğiniz, ormanında trekking ve bisikletle gezebileceğiniz herşeyin bir arada olduğu bir alan.

Güneş biraz bulutların ardına saklanıp hafif serinlik versede, restaurantta istediğimiz  şallarla açık havada oturmanın tadını çıkarıyoruz. Taze taze balık çeşitlerinin tadına bakacağınız lezzetli mi lezzetli bir restaurant Uzunya. Uzaklarda sıra sıra demirlemiş gemilerin manzarası eşliğinde keyifle balığınızı yerken, çocukları olanların hemen de ailelerinin gözlerinin önünde kıyıdan denize taş atmalarını izliyorsunuz huzurla.  Balıktan sonra tatlı olarak cevizli helvayı denemeyi unutmayın!

Geceyi biraz soğuk ve derin bir uyku ile geçirip sabah mis gibi bir havaya uyanıyoruz. Zengin çeşit kahvaltımızı Uzunya restaurantında yapıyoruz.
Köpekleriyle gelenler çimenlerin üzerinde gönüllerince gezip koşan evcil dostlarıyla zaman geçiriyor.
Sizlere önemli bir not: aman rezervazyonsuz haftasonları gelmeyin. Sabahları okadar kalabalıkki yer bulmakta zorluk çekebilirsiniz.

Kahvaltıdan sonra keyif koltuklarımıza oturup, güneşe yüzümüzü verdikten sonra şehrin elektiriğini atmak için ayaklarımızı toprağa basıyoruz. Papatyalar ayaklarımızın altına serili.

Sabah erkenden trekking için gelen gruplarla karşılaşıyoruz. Biz de karavanımızdan çıkardığımız bisikletlerimizle ormna doğru yol alıyoruz. Eşimin kondisyonu mükemmel olduğu için gerisinde kalsamda bana antreman oluyor.

İstanbul'un içinde İstanbul'dan kaçış noktalarından biri de işte burasıydı! Siz de sevdiklerinizle akşam yemeğine ya da sabah kahvaltısına gitmeye ne dersiniz?